Fiziksel bir mağazadan alışveriş yapanlar, ürün konusunda merak ettikleri her detayı kolayca öğrenebilecekleri, ürünü kısa sürede kullanmaya başlayacaklarını ve en önemlisi ürünle ilgili bir sorun oluştuğunda çözüm için ne gibi seçenekleri olduğunu biliyorlar. Ama fiziksel mağazalar ile sanal mağazaların arasındaki bu olumsuz gibi görünen farkı lehinize çevirmenin yolları da olabilir.Cats olarak e-ticaret işinize yarayabilecek bazı ipuçlarını sizler için bir araya getirdik…
1. Müşterinin Güvenini Sağlamak
Güven sağlamakta ilk izlenimin payı çok büyüktür. Web sitenizi ilk defa ziyaret eden birinin uyumsuz renkler, kullanışsız tasarım veya bozuk bir anlatım ile karşılaşması sizin adınıza eksi puan olacaktır. E-ticaret sitenizin görünümü ne kadar profesyonel olursa “güvenilir marka” olarak anılma şansınız da o kadar artar.
2. Ürün Tanıtımı
Sanal mağazanızda, sergilediğiniz ürünlerin tüm detaylarını ziyaretcileriniz tarafından rahatlıkla görülmelidir. Bu detaylar, ürünün, teknik bilgileri, garanti,/ iade şartları ve kullanıcı yorumlarına yer verilmeli ve ziyaretcileriniz tarafından kafasında soru işareti kalmayacak şekilde kısa ve öz olacak şekilde tasarlamanız gerekmektedir.
3. Ziyaretçilerinizin Görüşlerine Önem Verin
Gün sonunda cironuza değilde ziyaretcilerinizin görüşlerini incelerseniz, uzun vadede, müşteri odaklı bir firma olarak tercih edilen bir firma olursunuz.Sitenizi ziyaret etmiş müşterilerin, neyi beğendikleri neyi beğenmedikleri, rahatsız ve kulannışsız gördüğü alanları kısacası sitenize ziyaret etmiş her kullanıcıdan feed backleri almanız gerekir. Hatta eleştiride yada övgüde bulunan müşterilere e-mail ile teşekkürleri yada varsa eleştirisine cevaplamak, müşteri için her zaman tercih edilen ve tavsiye edilen marka olursunuz.
4. Satışlarınızı Arttıracak İpuçları
Satış için öncelikli olarak müşterilerin güvenini kazanmaktan geçer yukarıda zaten bunu belirtmiştik. Daha sonra ziyaretçilerin geri bildirimlerine kulak vermek ve uygulamaktır. Şimdi ise daha basit gibi gösterilen küçük dokunuşlardan bahsedeceğim. Stoklarınız kontrol altında tutun, elinizde olmayan bir ürünü satamaz ve müşterinizin bir daha geri kazanamama riski doğurur. Stok takip sistemi ile kritik seviyelerde sizi uyarmalı ve önlem almanız gerektirmeli. Ürünün altında son 3-2-1 adet oalrak belirtmeli ve müşteriyi uyarmalısınız. Ziyaretçi takip sistemi ile, hangi ürün gruplarını hangi ziyaretçi çoğunluğuna hitap ettiğini izleyebilir ve buna göre bir kampanya düzenleyebilirsiniz. E-mail sistemi ile ”İlgilendiğiniz Şu Ürün de Fiyat İndirimi” veya ”İlgilendiğiniz ürünümüz stoklarımıza tekrar gelmiştir” gibi bildirici e-mailler ile ziyaretçilerinizi sitenize güncel tutmanız gerekmektedir. Satış sonrası veya iade sonrası muhakkak e-mail ile bildirim mesajı göndermeniz gerekmektedir. Fiyatlarınızı kontrol altında tutun. Ziyaretçi sepete eklediği ürünü satın almak için girdiğinde fiyatta sürpriz yaşatmayın, Ücretsiz kargo kampanyası her zaman daha çok müşterinin ilgisini çekmiştir. Ücretsiz kargo kampanyaları düzenleyin. Ve son olarak sosyal medyayı iyi kullanın ve müşteriler ile sıcak bağınızı kopartmayın.